Ja operētājsistēma nesāk darboties parastajā režīmā, iedarbiniet to drošajā režīmā (ieslēdziet datoru, turiet nospiestu taustiņu F8, pēc tam izraugieties izvēlnes punktu Drošais režīms (Safe Mode)) vai arī no glābšanas diska.
Sīkāk lasiet šeit...
Pārbaudiet, vai datorā ir instalētas antivīrusu bāzu jaunākās versijas. Ja vien iespējams, tad atjauninājumus lejupielādējiet draugu vai darba datorā, nevis savējā: ja jūsu dators ir inficēts, tad kaitīgā programma var nosūtīt ļaundariem svarīgu informāciju vai aizsūtīt sava koda kopijas lietotājiem, kuru adreses ir jūsu datorā.
Ja neizdodas likvidēt kaitīgos failus, tad datorā instalētās antivīrusu programmas ražotāja interneta vietnē pameklējiet īpašu rīku, kas paredzēts tieši šīs kaitīgās programmas likvidēšanai.
Ja dators ir pievienots lokālajam tīklam, tad to atvienojiet no šī tīkla.
Veiciet pilnu datora pārbaudi ar antivīrusu programmu.
Ja pārbaudē tiek atrasts vīruss, tārps vai Trojas zirgs, tad izpildiet antivīrusu programmas norādījumus. Kvalitatīva antivīrusu programma piedāvās inficēto objektu ārstēšanu vai ievietošanu karantīnā, kā arī Trojas zirgu un tārpu likvidēšanu. Tā arī izveidos un uzrādīs datorā atrasto inficēto failu un kaitīgo programmu sarakstu.
Ja antivīrusu risinājums neatrod kaitīgas programmas, tad jūsu dators, visticamāk, nav inficēts. Pārbaudiet datora programmatūru un aparatūru (izdzēsiet nelicencētas programmas un nevajadzīgos failus), instalējiet jaunākos operētājsistēmas un lietojumprogrammu labojumus.
Vajadzības gadījumā vērsieties jūsu datorā instalētās antivīrusu programmas ražotāja tehniskās palīdzības dienestā. Uzziniet no tehniskās palīdzības dienesta speciālista, kā jārīkojas, lai nosūtītu inficētu failu uz laboratoriju analīzes veikšanai.
|